1. Wymagane dokumenty
- wniosek o ustalenie prawa do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka
- kserokopia dokumentu tożsamości,
- skrócony odpis aktu urodzenia dziecka,
- zaświadczenie lekarskie potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną.
2. Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Dygowie, ul. Kolejowa 1, 78-113 Dygowo, w godzinach pracy pokój nr 5.
3. Osoba do kontaktu
Jolanta Siarnik – samodzielny referent - pokój nr 5 w Urzędzie Gminy Dygowo
telefon 94 35 48 635
4. Termin i sposób załatwienia sprawy
Postępowanie o przyznanie świadczenia kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w terminie 30 dni od daty złożenia poprawnie wypełnionego i z pełną dokumentacją wniosku.
5. Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dygowie – w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
6. Podstawa prawna
- ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
(tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz.114 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 03 stycznia 2013 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne (Dz. U. z 2013r. , poz. 3)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 sierpnia 2012r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokości świadczeń rodzinnych (Dz.U. z 2012, poz.959)
-rozporządzenie Ministra zdrowia z dnia 14 września 2010r. w sprawie formy opieki medycznej nad kobietą w ciąży uprawniającej do dodatku z tytułu urodzenia dziecka oraz wzoru zaświadczenia potwierdzającego pozostawanie pod tą opieką (Dz.U. z 2010 Nr 183, poz.1234)
7. Dodatkowe informacje
Art. 15b ust. 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych
ust. 2
ust. 3
ust. 4
ust. 5
ust. 6
ust. 7